شهيد سید محمد باقر افضلی (سیدآقا) – اقلید

اقلیدنما:

اقلید فرهنگ:

گذری بر زندگی شهيد عزیز ،“ سید محمد باقر افضلی (سیدآقا)”

نام و نام خانوادگي شهید : سید محمد باقر افضلی (سیدآقا)
تاریخ تولد: ۱۳۴۱/۷/۲
تاریخ شهادت: ۱۳۶۰/۱۰/۱۲
محل شهادت: نوسود

شهيد سید محمد باقر افضلی (سیدآقا) – اقلید

فرازي از زندگی شهيد

شهيد سيد محمد باقر افضلي در سال ۱۳۴۱در شهر اقليد در خانواده اي مؤمن وزحمتکش ديده به دنيا گشود ودر دوران طفوليت تحت نظر پدر و مادر خود بزرگ شده و تا اين که به سن  ۶سالگي رسيد و با عشق و علاقه فراوان به تحصيل در مدرسه بزرگ مهر (شهيد مسعودي)به تحصيل پرداخته .

دوره سه ساله راهنمايي را در مدرسه راهنمايي ابوريحان و بعد از اتمام اين دوره براي ادامه تحصيلي به دبيرستان امام خميني(ره) مشغول دروس خود بود.

در اين حين داراي فعاليت بسيار گسترده درباره انقلاب اسلامي به رهبري امام امت خميني بزرگ داشت.

در سال ۱۳۵۵ به طور مخفيانه فعاليت وي شروع شده و در سال ۱۳۵۶ به صورت علني فعاليت خود را شروع نموده پاياپاي انقلاب و دوش به دوش ديگر هم رزمانش به انقلاب اسلامي خدمات بسيار بزرگي نمود.

در هنگام شروع سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اقليد شروع به کار کرده،همراه با عشق به امام عزيزش و خون شهيدان توانست به نداي خمين زمان لبيک بگويد.

ضمناً ايشان به حزب جمهوري اسلامي و بعد با اتحاديه انجمن اسلامي و بعد در واحد دانش آموزي حزب فعاليت نموده و با سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي دبيرستان امام خميني بوده اند.

در دي ماه سال ۶۰ در سن ۱۹سالگي در منطقه نوسود اعزام به جبهه حق عليه باطل ودر تاريخ ۱۲/ ۱۰/ ۱۳۶۰ به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.

روحش شاد وراهش پر رهرو

منبع : وبلاگ گلزار شهدای اقلید.


+ارسال مطلب یا عکس در مورد این موضوع

وحید

سلام،باعث افتخاره که در اقلیدنما فعالیت می‌کنم و خوشحالم که می‌تونم به هم‌وطنانم خدمت کنم.انشاالله که از خدمتم راضی باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *