جفایی که در آموزش و پرورش می شود – رضا مسعودی
تاکنون به این فکر کرده اید که وقتی داشتیم ثابت می کردیم جمع زوایای داخلی هر مثلث 180 درجه است دانش آموزان فنلاندی چه استفاده ای از این اصل می کردند؟
بسم الله الرحمن الرحیم
اقلید نیوز:
اقلید فرهنگ:
ارسالی از آقای رضا مسعودی
توصیه میشه از دست ندید.
=====
جفایی که در آموزش و پرورش می شود
تاکنون به این فکر کرده اید که وقتی داشتیم ثابت می کردیم جمع زوایای داخلی هر مثلث ۱۸۰ درجه است دانش آموزان فنلاندی چه استفاده ای از این اصل می کردند؟
می دانید همه دروس دوره های مختلف تحصیل مصداقی دارند در جایی بیرون از کتب درسی؟
اما دانش آموزان ایرانی فقط جملات، فرمول ها و اعداد و ارقام روی کاغذش را می بینند.
برای رسیدن به جایگاه شایسته باید به تعلیم و تربیت جنبه ها و ابعاد مختلف دانش آموزان فکر شود
آیا این قاعده مجموع زوایای داخلی، مصداق و کاربردی عملی دارد؟ اگر دارد که مسلما دارد چرا دانش آموز نباید به کاربرد آن فکر کند و اگر ندارد پس چرا می خواند؟ اگر می خواند که قاعده دیگری را اثبات کند آیا آن قاعده مصداق کاربردی دارد؟ اگر دارد که مسلما دارد پس چرا دانش آموز نباید آن مصداق را بداند؟ و اگر ندارد که محال است پس چرا می خوانیم؟
در علوم، شیمی، زیست هم می شود مثال های گوناگونی زد
ایا وقت بیرون آوردن سر از زیر برف نرسیده؟
آیا اکنون، سال ۱۳۹۴، نباید ذهن دانش آموز به سمت کاربرد مسائل رهنمایی شود؟
آیا نباید از دانش آموز مصداق بیرونی انتگرل ۲ تا ۶ ایکس ۲ دی ایکس را بخواهیم؟!
و آیا نمی شود سیستم آموزش و پرورشی منطبق با نیازهای اکنون و آینده جامعه بنا نهاد که به واقعیت نزدیک تر باشد؟