شهيد احمد سالاري

اقلیدنما:

اقلید فرهنگ:

گذری بر زندگی شهيد عزیز  “احمد سالاري”

نام و نام خانوادگي : احمد سالاري

نام پدر : حسن

تاريخ تولد : ۱۳۴۷/۹/۱۵

تاريخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۱/۱۷

محل شهادت : منطقه شلمچه

فرازي از زندگی شهيد

شهید احمد سالار در سال ۱۳۴۷ در شهرستان اقلید و در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد.

نامبرده که در سال ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی در حال تحصیل در مقطع راهنمایی بود با پیروزی انقلاب اسلامی با نام نویسی در پایگاه مقاومت محل خود به عضویت بسیج درآمد و در کنار تحصیل برخی از اموزشهای مقدماتی را نیز گذراند.

بعد از رود به دبیرستان و بنا به اقتضای سنی راهی جبهه های نبرد شد و در کنار ادامه تحصیل از حضور در جبهه غافل نماند.

شهید احمد سالاری در سال ۱۳۶۴ و با شروع عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو در این عملیات شرکت و هدف نیر باز مستقیم قرار گرفته و از ناحیه سینه مجروح و مدتی را در شهرهای اهواز و رشت بستری گردید.

در مدت زمان بستری با اخد دیپلم خود در کنکور سراسری شرکت و بعد از بهبودی دوباره عازم جبهه می شود اعلام نتایج کنکور در آن سال همزمان با کربلای ۴ می گردد و خانواده از طریق تلفن خبر قبولی ایشان در کنکور پزشکی را به وی داده و از ایشان می خواهند که برای ثبت نام در دانشگاه به منزل مراجعت کنند که شهید در جواب چنین می گویند: دانشگاه من جبهه است.

احساس مسئولیت شهید نسبت به حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باعث شد تا علی رغم قبولی در کنکور بعد از کربلای ۴ در جبهه بماند و دیگر بار در عملیات کربلای ۵ شرکت کند و با شهادت خود در روز ۷/۱۱/۶۵ و در منطقه شلمچه در دانشگاهی که خود از آن یاد می¬کرد قبولی واقعی گردد. خصوصیات اخلاقی شهید: قایل بودن به احترام به پدر و مادر تا حد توان مقید بودن به نماز جمعه و جماعت و سفارش اقوام به شرکت در آن خنده رویی و متانت اهمیت به تحصیل علم و دانش

فرازي از وصيت نامه شهيد

پدر و مادرم میدانم که داغ فرزند خیلی مشکل است اما به خاطر خدا تحمل کنید. چه افتخاری بالاتر که انسان مال و فرزندخود را در راه خدا بدهد. خوشا به حال شما که فرزندی داشتید و در راه اسلام تقدیم کردید. خوب میدانم که با چه زحماتی مرا بزرگ کردید. ولی در این دنیا برای شما سود نداشتم امیدوارم که در آخرت جبران زحمات شما بکنم.

روحش شاد و يادش گرامي

منبع: وبلاگ گلزار شهدای اقلید


+ارسال مطلب یا عکس در مورد این موضوع

وحید

سلام،باعث افتخاره که در اقلیدنما فعالیت می‌کنم و خوشحالم که می‌تونم به هم‌وطنانم خدمت کنم.انشاالله که از خدمتم راضی باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *