شهيد محمد عطا نيكويي

اقلیدنما:

اقلید فرهنگ:

گذری بر زندگی شهيد عزیز  “محمد عطا نيكويي”

نام و نام خانوادگی: محمد عطا نيكويي

نام پدر: محمد حسین

تاریخ تولد:  ۱۳۴۲/۰۱/۰۳

تاریخ شهادت:۱۳۶۴/۱۱/۲۲

محل شهادت:   والفجر

فرازي از زندگی شهيد

شهيد بزرگوار محمد عطاء نيکوئي در سال ۱۳۴۲ در خانواده اي مذهبي در شهرستان اقليد ديده به جهان گشود ، در زمان کودکي پدر خود را از دست داد و در سن هفت سالگي وارد دبستان شد و تحصيلات ابتدائي و راهنمائي خود را با موفقيت پشت سر گذاشت و به دليل فقدان وجود پدر ادامه زندگي براي خانواده ايشان بسيار سخت و طاقت فرسا شده .

داراي هيچ گونه منبع درآمدي نبود و تنها در آمد خانواده از طريق قالي بافي مادر پير و شکسته ايشان تأمين مي شد . تا اين که بالاخره زماني که دانش آموز کلاس سوم راهنمائي بود نتوانست بيش از اين رنج مادر را تحمل کند و براي تأمين معاش خانواده درس و تحصيل را رها کرده و به کار کردن پرداخت .

اين شهيد عزيز در اکثر محافل و مجالس مذهبي و اجتماعي شرکت مي کرد و در نتيجه در زمان ظهور انقلاب اسلامي به عنوان يکي از افراد بسيار فعال براي تبليغات اهداف امام و نشر و گسترش احکام حکومت اسلامي در جامعه تلاش مي کرد و پس از پيروزي انقلاب به فرمان امام خودش لبيک گفته و به عنوان يک بسيجي در جامعه فعاليت مي کرد و در زمان جنگ تحميلي عراق عليه ايران پس از آموزش فنون نظامي از طريق پايگاه مقاومت تصميم گرفت براي دفاع از دين و کشورش به جبهه برود و اداي وظيفه نمايد .

تا اين که بالاخره رفتن به جبهه را آغاز کرد!

شهيد محمد عطاء نيکوئي در هر سال چندين ماه را به طور متمادي در جبهه ها خدمت مي کرد و در عمليات هاي گوناگون با اشتياق فراوان شرکت مي کرد و در عمليات رمضان از ناحيه دست مجروح شد . و سرانجام در آخرين اعزام خود در تاريخ ۲۰/۱۱/۶۴ در عمليات والفجر ۸ در منطقه فاو در سن ۲۲ سالگي جام سرخ شهادت را نوشيد و به آن سعادت واقعي که هميشه در آرزويش بود دست يافت .

روحش شاد و راهش پر رهرو

منبع: وبلاگ گلزار شهدای اقلید


+ارسال مطلب یا عکس در مورد این موضوع

وحید

سلام،باعث افتخاره که در اقلیدنما فعالیت می‌کنم و خوشحالم که می‌تونم به هم‌وطنانم خدمت کنم.انشاالله که از خدمتم راضی باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *